اولین نگاه

اولین بار که با اون آدم صحبت کردم احساس کردم که یه جای کار این آدم می لنگه. وقتی صحبت میکرد حس میکردم که اعتماد بنفس نداره.
نه اینکه جوری صحبت کنه که انگار کم آورده. بر عکس خیلی هم ادعا داشت و با اعتماد بنفس صحبت میکرد اما زنگ خطرهای احساسم بهم میگفتند که اعتماد بنفس ابن انسان کاذبه.
چون آدمی که بخواد از محسنات خودش در لفافه صحبت کنه و در لابلای حرفاش به پولش،یا موقعیتش،خانوادش،دوستان معروفش،هنرهائی که داره و … اشاره کنه بدتر خودش رو ضعیف نشون میده و نمیدونه که داره با زبون بی زبونی بهت میگه «ببین فلانی من خودم به تنهایی هیچی نیستم و اینائی که بهشون اشاره کردم منو بزرگ جلوه میدن!»

خلاصه یه مدت گذشت و من به احساسم توجه نکردم. اما بعد از یه مدت یکی از حرکاتش به شدت منو شوکه کرد و من بودم که به احساس اولیه ام درباره این فرد اعتماد نکردم و این وسط متضرر شدم!

این اتفاق درباره خیلی از آدم ها برام پیش اومده. از دوستهام گرفته تا همکلاسی هام تا ملاقاتهای خانوادگی و ….

بنابر تجربه الان دیگه به احساس اولیه ام که تو نگاه اول یا مکالمه اول با افراد دارم اعتماد میکنم و همونجا تصمیم میگیرم چقدر میشه به اون فرد اعتماد کرد و باهاش جلو رفت و صمیمی شد.
شما هم به این احساساتون اعتماد کنید! ضرر نمیکنید.
———–
پاورقی: شرمنده دوستان که یه مدته فرصت نشده به بلاگاشون سر بزنم. به یادتون هستم و مشکل اینترنت من همین دو -سه روزه حل میشه و گرنه اهواز رو رو سرشون خراب میکنم!
به امید خدا ما هم دوباره قاطی ADSL ای ها میشیم:دی

19 پاسخ

  1. دقیقاً منم همینطورم مهسا!
    به اون احساس لحظه ای و اون دریافت آنی خیلی معتقدم..
    99% موارد هم درست از آب درمیاد!!

  2. از این پست ها بود که کلا باهاش موافقم….

  3. سلام.برگشتتنون مبارک.گفته بودم چقدر اینجا سر میزنم ، 20 بار اون قبلیرو خوندم . یعنی واقعا این احساس اینقدر قابل اعتماده؟ درصد خطاش چقدره؟ به ما مهندسا باید ضریب اطمینان بدی ، اینجوری نمیشه 😀 وقتی داریم در مورد آسانسور صحبت می کنیم اونوقت باید ضریب اطمینانش 900 درصد باشه.به نظرم چه انتخاب یه دوست صمیمی چه محروم شدن از دوستی با یه آدمی که ارزششو داره مثل آسانسور میمونه. باید خیلی مواظب بود.به نظرم اعتماد به یه احساس کافی نیست.باید تجربه کرد.یه تجربه کنترل شده واسه شناخت بیشتر و حتی یه جا شکه شدین فرصت جبران بدین.البته اصلا منظورم کسه خاصی نیست ها.کلا 😉
    ببخشین اولین نظرم اینجا خودش شد یه پست

  4. بعضی چیزها مثل نشانه میمونن و آدم باید آماده باشه این نشانه ها رو بگیره و بهشون احترام بذاره منم خیلی اولین حسی که آدم ها بهم میدن برام مهمه
    ایشالله زودتر اینترنت و اینا همه ردیف بشه کلی کار داریم 😉

  5. ببین… آدمیم….هر کار کنیم باز یه جای کار می لنگه………..
    قربانت

  6. من یا از همون اول به یکی اعتماد میکنم و باهاش میرم جلو و یا از همون اول بی خیالش میشم و سردی رو پیشه میکنم !حد وسط نداره.
    امیدوارم اینترنتت هرچی زودتر درست شه و برگردی :دی

  7. نوشته جالبیه!
    واقعاً هم حقیقت داره حالا هر کسی علتشو از زاویه دید خودش می بینه.یکی می گه ارتباط ارواح در عالم زر بوده.یکی مسئله تناسخ ارواحو می گه!یکی هم از هاله های انرژی حرف می زنه!
    مهم اینه که به نظر من اون برخورد اولا شاید خیلی مهم باشه ولی نباید باعث قضاوت بشه!یا حداقل قضاوته منفی نباشه!

  8. بازگشت پیروزمندانه ات را تبریک می گویم خواهر:دی

    این حرفت رو کاملا قبول دارم مهسا جون. وبلاگت رو تند تند اپ کن. گرچه من خودم بدتر از تو شدم با این درسا!!!!!!

  9. منهم این نکته را قبول دارم … ولی خداییش خیلی سخته که آلارم منفی نسبت به یک موضوع از قلبت صادر بشه و مسایل جنبی همان قلب را متمایل به پرداختن به آن موضوع بکند !!!!
    من نسبت به بعضی ها موضع اولیه خیلی مخالفی پیدا می کنم … در زمان کوتاهی تا صمیمیت خیلی عمیقی پیش می روم و بعد باز عصر یخبندان بر رابطه حاکم می شود ( همان حکم اول !! )

  10. به شدددددددت موافقم و از قضا با چنین فرد یا افرادی برخورد داشتم 🙂

    خوب حالا اینا به کتار :دی
    میسا من رو دیدی ، زنگ خطرات زدن یا نه!؟ :دی

    احساسات چیا بودن؟!:دی (خواستی پ.خ بده آبروم نره :)) )

  11. تا 75% قبول دارم این قضیۀ نگاه اول رو. ولی 25% هم به نگرشی که در طول زمان از فرد به دست می آد اهمیت می دم شخصاً.

  12. کاملا باهات موافقم
    منم با یه نگاه به چهره، رفتار و صحبت کردن طرف به قضاوت خودم میرسم و تا الان اقلا بیشتر از 90 درصد درست درومده

    مهسا ایشالا مشکلاتت زودتر حل بشه و بیشتر تو انجمن ببینیمت، دلمون برات تنگ شده

  13. اگه بیشتر حواست رو وقف سر و ته آدما کنی وقتی به «ته» قضیه میرسی نمی فهمی «سر» قضیه اشکال داشته, ایراد نگیر چون گنجایشش رو داشتی.

    پاورقی رو هم بدون کوچکترین دخل و تصرفی انگار من نوشتم!

  14. 90 % به نظرم درسته حرفت مهسا جونم .. اما آخه 10 % دیگه افرادین که توی دید اول شاید بد به نظر بیان اما درونشون آدمای خوبین واقعا ! و این خوبی رو از توی صدا و اینا نمیشه تشخیص داد .. یه احساسه ته قلبشون که به موقعش فوران میکنه 🙂
    میسایی ایشالا زودتر بیای ببینیمت :*

  15. با درصد خیلی بالایی قبول دارم حرفت رو ! الان که گفتی دوباره به گذشته نگاه کردم و دیدم آره معمولا اون ویژگی هایی که از دوستام و آَشنایان بعد از مدتی فهمیدم همونی بوده که تو اولین نگاه حدسش رو میزدم ! اما همیشه هم اینطور نیست ! استثنا هم داره
    ایشالا مشکل اینترنت هم بزودی حل میشه 😉

  16. به نظرم تا حدودی درسته اما همون طور که مهدا گفت تا 25% مواقع به رابطه ای بستگی داره که در طول یه زمان خاص ازش بدست میاری.
    مثلا در مورد یکی از بهترین دوستات که با نگاه اول دیدیش با الان که مثلا چند سال باهاش رابطه داری یکیه؟

  17. بابا کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟

  18. مهسا جونم سایت به طور کامل ف ی ل ت ر شده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.